morgen op naar danang - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van richardenmarc - WaarBenJij.nu morgen op naar danang - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van richardenmarc - WaarBenJij.nu

morgen op naar danang

Door: richardenmarc

16 Januari 2011 | Vietnam, Hanoi

Hai!!!
Hier weer een berichtje uit Hanoi.
Voor de laatste keer want morgen op naar danang waar we waarschijnlijk meteen door reizen naar Hue de keizersstad.

Oh wat hebben wij net lekker gegeten zeg...
We hebben (weer) iets typisch vietnamees gegeten eerst een vietnamese pannekoek die was gevuld met rund en garnalen, dat moest je weer oprollen met allemaal verse kruiden waaronder mint in een rijstevel en dan weer dopen in een sausje, smullen.
Daarna hadden we een pannetje met pittige bouillon waar we allemaal vis en groenten in moesten koken en daarna rijstemie moesten opwarmen en dan in zo'n klein kommetje en smullen maar, wel pittig maar zo lekker.
En wij ons helemaal in de watten laten leggen door die lieve mensjes, ik heb wel te doen met sommige van ze hoor.
Ze zijn allemaal zo lief en hebben het zwaar, dat straalt van sommige af.
Vandaag ook wezen lunchen in een tentje waar straatkinderen en weesjes werken om een "normaal" bestaan op te bouwen, daar worden ze gecoached en leren ze engels e.d.
We werden geholpen door een heel lief meisje, ze probeerde alles zo goed te doen en dan werd ze weer verbeterd en droop ze weer af, maar ze deed het echt goed.
Haar engels ging goed en steeds dingetjes uit leggen enzo.
Dan denk ik wel, wat ben je verpest en heb je het goed...

Gisteren naar Halong bay geweest, in de bus kwamen we een nederlands stel uit Tilburg tegen, Lieke en Karel. Een ouder stel maar erg aardig, zijn de hele dag met hun op getrokken.
Halong bay schijnt een van de 7 wereld wonderen te zijn en staat op de lijst van wereld erfgoed.
Het was erg mooi, maar zo toeristisch we waren niet het enige bootje! We vaarden tussen de imposante bergen/eilanden door en kregen een lunch op de boot.
Ook gingen we naar een drijvend dorp en bezochten we een grot, maar niet als enige ik denk wel honderd schepen en zoveel mensen, hier hou ik dus zo niet van....
's avonds met Lieke en Karel in 69 gegeten een restaurant waar wij al eerder waren geweest, zei vonden het ook erg goed.
Ze vertrokken vanochtend al naar danang dus misschien komen we ze nog wel tegen ergens.
Lieke vertelde over hun hotel en die was ruim de helft goedkoper als de onze, vandaag zijn wij dus verhuist, we moeten toch een beetje afbouwen he!! 1 nachtje dus nog in dit hotel, echt prima trouwens ook schoon en netjes alleen iets minder luxe maar we besparen nu wel 25 dollar; daar kan je hier makkelijk een dag van leven met zijn tweeen.
Vandaag verder een cultureel dagje gehad, veel gewandelt en drie musea bezocht waaronder het ho chi minh museum, helaas was het mausoleum waar hij gebalsemd ligt helaas net dicht toen wij aankwamen.

Nu slapen, morgenvroeg onze vlucht.
Hanoi was in het begin erg wennen, wat een drukke en rare stad.
Vrijdag avond hadden we het echt gehad en wilden we eigenlijk al verder, maar vandaag hebben we ook een andere kant gezien die we niet gemist zouden hebben willen.

Tot in Da Nang, Hue of Hoi An!!
X
Oh we hebben vandaag onze eerste rat, kakkerlak en dode hond gezien, te ranzig...

• 16 Januari 2011 - 21:37

Aart En Ria:

Hoi half elf in de avond ik kijk nog even gauw op de computer en ja hoor weer een leuk verhaal.Jullie hebben weer veel gezien en ja het is druk op plekken waar het mooi is.Nu op naar Da Nang en dan lezen we wel hoe het daar is.Nog geen blaren van het vele lopen? Geniet en een kus van pap en mam.

• 17 Januari 2011 - 18:13

Yvonne Van Toledo:

Zo jullie maken een mooie reis zeg,
    zien ook erg veel ben benieuwd naar de verhalen als we julli komen bezoeken 12 februari

Geniet ervan en voorzichtig
    dikke kussen.

• 20 Januari 2011 - 11:39

Richard's Ex:

buurvrouw!! haha! Jeetje had je niet kunnen vragen of ik misschien ook mee wilde!! Ben super jaloers! Maar wel heel leuk dus om de verhalen te lezen.. inspirerend ..om dit ook eens te gaan doen .. zou ik zo zeggen.? Geniet er maar lekker van.. en blijf alert en voorzichtig.
    Groetjes, Ilse