van de regen in de drup - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van richardenmarc - WaarBenJij.nu van de regen in de drup - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van richardenmarc - WaarBenJij.nu

van de regen in de drup

Door: richardenmarc

22 Januari 2011 | Vietnam, Mui Ne

Even weer een berichtje uit regenachtig vietnam!
Na hanoi vertrokken we maandag met 7 uur vertraging richting het zuiden naar danang, omdat we daardoor pas 's avonds aankwamen namen we een taxi naar het twee en half uur verder gelegen Hue,de keizerstad.
We hadden een leuk hotelletje gevonden waar we door een oud vietnamees vrouwtje werden opgewacht.
De volgende dag fietsen gehuurd en Hue per fiets verkend.
Op zoek naar graven kwamen we eerst door kleine buitenwijkjes met zandweggetjes waar net de kinderen naar school gingen.
Allemaal gedag zeggen en zwaaien.
Na een mooie tocht door rijstvelden en heuvels kwamen we aan bij het graf van tuc duc.
Heel veel groen, zijn oude paleis en uiteindelijk zijn graf.
We wilden er eigenlijk nog meer bezoeken maar besloten richting Hue te fietsen, binnen een uur waren we al terug,heen ruim drie uur overgedaan.
Toen de parfumrivier over en naar de oude stad, waar het begon te regenen, gelukkig hadden we (kinder) ponchos gekocht!
Na wat eten en drinken de stad lopent verkennen, maar na 5 minuten liepen we langs een beautysalon/kapper, marc kon wel een kleurtje gebruiken want hij was net zo grijs als het weer!
Ik een heerlijke voetmassage en pedicure.
De salon werd gerunt door 6 zussen, ze waren verbaasd over onze lengte en bleven vragen waar our wifes are...
Toen marc vertelde dat ik zijn "wijf" was veranderde de salon in een kippenhok, ze bleven rattelen en kwamen niet meer bij,er werd ook geen woord engels meer gesproken.
Marc zijn haar werd door vier zussen te gelijk gedaan, te grappig, bij het knippen kwam er ook geen schaar aan te pas en het ziet er toch goed uit, een mooie kleur ook,beetje rood!
Er moest goed afscheid genomen worden.
Mijn batterij is op, internet op telefoon bij gebrek aan beter!
Vervolg volgr spoedig!
Oh nu in het zuiden mui ne, en het giet:(
Xm en r