even snel deel twee, mui ne - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van richardenmarc - WaarBenJij.nu even snel deel twee, mui ne - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van richardenmarc - WaarBenJij.nu

even snel deel twee, mui ne

Door: richardenmarc

22 Januari 2011 | Vietnam, Mui Ne

Zoals ik al vertelde zitten we nu in Mui ne waar we gisteren zijn aangekomen.
Na ons bezoekje aan de kapper, zijn we wat gaan eten in een restaurantje en lekker vroeg gaan slapen want de volgende dag gingen we met de bus naar Hoi an.
Hoi an is echt het leukste stadje tot nu toe.
In het centrum mogen geen auto's rijden wat echt heel fijn is en wat ook een stuk rust brengt.
Hoi an is in de oorlog ook bespaart gebleven en is echt een heel mooi oud stadje aan een rivier met allemaal lampions en draken en slangen e.d. in het water die 's avonds verlicht worden wat een heel speciaal sfeertje geeft.
We hadden ook een heel leuk hotelletje gevonden met hele lieve mensen en troffen daar ook twee vrouwen uit Amsterdam die we ook al in Halong bay hadden ontmoet.
In Hoi an wat van oudsher echt een kleermakersstadje is een mooie jas laten maken.
Eigenlijk hadden we te kort tijd want we zijn hier maar twee dagen/ 1 nacht gebleven omdat we wat tijd moeten inhalen omdat we maandag de hele dag op het vliegveld hebben gezeten en nog zoveel willen zien en echt behoefte aan zon hebben na koud Hanoi en regenachtig Hue en Hoi an, Hoi an was trouwens al wel lekker warm maar af en toe een buitje.
Maar even over de jas, woensdagavond dus toch naar een taylor voor een jas.
De stof uit gezocht en het model en ik wilde graag houtje touwtje en groen.
Het is een mooie jas geworden die mooi zit, nu maar hopen dat hij mooi blijft!
Verder ook veel gekocht daar wat we wwaarschijnlijk vandaag gaan opsturen want we sjouwen ons een breuk.
Donderdagavond om 7 uur ging onze nachtbus met bedjes naar Nha thrang, 12 uur rijden, waar we dus om 7 uur 's ochtends aankwamen, Nha trang wilden we eigenlijk gebruiken als korte tussenstop naar Mui ne of Dalat, maar omdat het in Nha thrang ook regende hebben we meteen de bus gepakt naar Mui ne, waar we na nog eesn vijf uur in een bus met zon werden begroet.
Meteen een hotelletje gepakt wat goedkoop was en na even een snelle douche Mui ne ingegaan.
Omdat we hier wat langer wilden blijven om wat zon te pakken en even lekker uit te rusten toch nog wat hotelletjes binnengestapt en uiteindelijk een resort gevonden waar we als het morgen droog is tot woensdag zullen blijven.
Hele leuke huisjes en we hebben uitzicht op zee en een zwembad, nu alleen het weer nog!!!
Het is inmiddels wat zachter gaan regenen en we gaan starks een scooter huren.
Tot snel en een dikke kus van ons!

Speciaal voor Yvon nog een paar weetjes...

Wist je dat:
*Overal waar we zijn geweest kerstversiering hangt en kerstbomen enzo en happy new year verlichting omdat het hier volgende week zondag nieuwjaar is en ze op die dag ook meteen kerst en hun eigen verjaardag vieren!!
*De parfum rivier in Hue niet zo lekker ruikt als zijn naam doet vermoeden, het is een vieze groene baggersloot.
*Sommige mensen daar wel gewoon hun was in doen.
*We de witste benen hier hebben.
*We daar hopenlijk wat aan gaan doen....
*Marc overal een handel in ziet en in Nederland hangmatten, strandtassen, lampen en nog veel meer wil gaan verkopen, maar Richard hem daar voorlopig nog van af houd.

• 22 Januari 2011 - 09:53

Marieke:

Lieve mannen,

Wat een prachtige avonturen!
    Jullie doen het goed.
    Erg leuk om te lezen allemaal...

Geniet en pas goed op elkaar.
    Dikke zoen, Marieke

• 22 Januari 2011 - 12:33

Papa En Mama:

Wat weer een leuk verhaal.Dat lijkt me echt geweldig om op de fiets de omgeving te zien.Ben benieuwd waar jullie allemaal mee thuis komen.Zo te lezen is het heel wat.Geniet maar lekker van de zon na al die regen en een dikke kus van ons. pap en mam.xx

• 22 Januari 2011 - 15:46

Yvonne Z:

Ik zie dat kippenhok bij die kapper helemaal voor me. Twee van die lange mannen en dan is het nog een setje ook.... whahahahaha.
    Voor de rest klinkt het allemaal geweldig. Ik ben jaloers op dat zonnetje want hier is het weer stervenskoud. Brrrrr. Dikke kus voor jullie allebei

• 23 Januari 2011 - 21:30

Rene:

hoi hallo lieve mensen wat fijn dat jullie het naar jullie zin hebben .
    maar wat zijn wij blij als jullie weer lekker thuis zijn wij missen jullie heel erg dikke kus van ons