naar kuala lumpur - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van richardenmarc - WaarBenJij.nu naar kuala lumpur - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van richardenmarc - WaarBenJij.nu

naar kuala lumpur

Door: richardenmarc

02 Februari 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

Nog even een verslagje vanaf het vliegveld van phnom phen.
Over een half uur gaat onze vlucht naar Kuala lumpur.

Na onze nach in Cha doc- Vietnam gingen we de volgende ochtend per roeibootje naar de grens met Cambodja, we hoefden gelukkig niet zelf te roeien en het vrouwtje die ons roeide deed erg haar best om een fooitje te krijgen, geweldig....
Ze deed alsof het een wedstrijd was en ook al sprak ze geen woord engels ze maakte er wat van.
De grensovergang ging akllemaal erg vlot, er was een vrouw die op de boot al onze papieren liet invullen en de dollars en paspoorten meenam, bij aankomst konden we dan ook meteen doorlopen en was het visum al geregeld, toen in een kleine minibus zonder airco naar Phnom phen.
In phnom Phen ruik je de hele dag de lucht van rotte eieren, waarschijnlijk ook omdat het hier erg warm is, maar ja alles went, na een tijdje ruik je het niet meer maar komt het als je de stad even uit bent geweest weer terug....
We lieten ons brengen naar een hotelletje tegenover het tuol sleng museum, een school die door Pol Pot als gevangenis en martelkamers is gebruikt en waar veel mensen de dood vonden, een beetje luguber idee om daar te slapen, maar de guesthouse was verder erg mooi, we hadden een grote kamer met een zitje en een patio waar ok de badkamer was...
Gisteren per tuktuk de stad bezocht, voor 15 dollar bracht hij reed hij ons de hele dag rond, o.a. the killing fields bezocht( erg heftig allemaal) en het paleis de russische markt, enz....
"s avonds in het hotel gegeten en mojito's gedronken, heerlijk.
Vroeg naar bed want we waren kapot en de mojito's kwamen aan....
Nu dus op het vliegveld opweg naar de laatste stop....
Zaterdag weer thuis, het idee begint te wennen...
Vietnam gaat ons zeker terug zien, het heeft eengoede indruk achter gelaten.
mensen zeggen hier You love it or hate it... Ik hou van het land en de foto's spreken boekdelen denk ik...
Cambodja te weinig gezien om een goede indruk te kijken, ik had graag Ankor Watt nog bezocht voor een paar dagen maar dan had ik dingen in Vietnam moeten missen en dat had ik niet willen missen, dus het is goed zo...
Gewoon een keer terug komen denk ik...

In Kuala Lumpur gaan we een top hotel zoeken, we haddenb er al een maar het zwembad is niet buiten en alles moet kloppen dus we gaan nog even verder kijken...

Dikke kus van ons..XX

• 02 Februari 2011 - 16:50

Yvonne Z:

Na jullie leuke verslag is Vietman gestegen op mijn vakantiewensenlijstje...
    Geniet nog van de laatste dagen. Als onze date 12-2 nog doorgaat dan hoor ik graag de verhalen en natuurlijk wil ik de foto's zien! Kuzzzzzzzzz

• 04 Februari 2011 - 12:31

Annemieke & Jos:

Hallo daar!
    Wij willen jullie alvast (of zijn we al te laat?) een prettige reis terug wensen.
    Dat zal niet leuk zijn!

We hoorden van jullie (schoon)ouders dat jullie in Kuala Lumpur die geweldig hoge Twin Towers hebben 'beklommen'.
    We zijn reuze benieuwd naar alle foto's!
    Misschien tot morgen als jullie niet al te brak zijn.

xx Annemieke
    Ook groetjes van Jos (maar die ligt nog in bed na z'n nachtdienst)