wat een gekke stad... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van richardenmarc - WaarBenJij.nu wat een gekke stad... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van richardenmarc - WaarBenJij.nu

wat een gekke stad...

Door: richardenmarc

14 Januari 2011 | Vietnam, Hanoi

Nog even een berichtje voor het slapen gaan...
In ons hotel in Hanoi hebben we een fijne kamer met pc dus we hebben nog geeninternetcafe op hoeven zoeken!
Onze tweese dag in Hanoi, wat een gekke stad, zo druk en zoveel mensen.
Nog nooit zoiets mee gemaakt, Marc zegt steeds: ik mis Monnickendam... en echt dit is het tegen overgestelde.
Als je wilt oversteken moet je eigenlijk gewoon je ogen dicht doen en lopen.
Er zijn nauwelijks/geen stoplichten en zoveel brommers heb je nog nooit gezien, een gekkenhuis en toeteren allemaal en als je oversteekt stoppen ze wel maar als je blijft staan of halverwege twijfelt sta je er morgen nog!!

Gistern meteen Hanoi wezen ontdekken, ons hotel zit in de oude wijk vlak bij hoan kiem lake.
Ons eerste punt waar we heen wilde.
Een groot meer met overal lichtjes en mensen, veel mensen.
Kaartjes voor het: puppet theater gekocht en uit de lonely planet een restaurant uit gekozen.
Toen we net erheen liepen hield een riksja ons aan die ons wel wilde brengen. Dat leek ons wel wat en hij regelde een andere riksja ( met zijn tweeen leek ons krap en voor die man wel erg hard trappen;-))
Na onderhandelen over de prijs, hij wilde 100.000 dong, ik 50.000 betalen, brachten ze ons naar het restaurant.
Mijn "chauffeur" was blij!! Hij vertelde iedereen iets wat leek op 50.000 dong (+- 2 euro).
Na nog geen 5 minuten waren we bij het restaurant. Hij wilde nog een tip/fooi maar die wilde ik niet geven.
Later hoorde we dat een normale prijs voor een rit van een uur 25.000 dong is!!! Ik vermoede al zoiets! Het is natuurlijk nog niet duur maar ls zuinige Nederlander...
Het restaurant was top, heerlijk papaya gedroogde beef salade en daarna eend.
marc vissoep en toen vis op sereh spies wat hij op dunne rijstpapier moest leggen met allemaal groenten en saus en toen opgerold moest eten, erg lekker!!!
Toen naar het water poppen theater.
Druk!!! onze benen moesten in onze nek maar we zaten.
Op een klein podium zat een bandje met twee zangeressen.
in het water kwamen verschillende poppen en er was wat gezang.
Na twee minuten werd het gezang onderbroken door luid gesnurk... Marc!!!
Na hem wakker gemaakt te hebben en dit ritueel een paar keer over gedaan te hebben zijn we toch maar weg gegaan (we zaten gelukkig vlakbij de uitgang)
Toen naar het hotel en slapen.
Wekker om 9 uur gezet, ontbijt is tussen 7 en 10.
Ik heb hem gehoord maar we werden pas om 2 uur wakker.
Was even nodig denk ik!
Ontbijt gemist, dan maar de stad in.
Vies en veel te duur gelunched/ontbeten en tour naar halong bay geboekt.
We worden nmorgen om 8 uur opgehaald.
Hotel ook bij geboekt tot maandag, dan vliegen we naar danang.
Vandaag weer veel gelopen en veel gezien wat een indrukken...
In een hostel met veel Australiers bier gedronken(happy hour) en wat gegetn.
Toen naar een vietamese bar uit de lonely planet, wat grappig alleen maar krukjes zoals overal langs de straat en viezigheid en alleen maar vietnamezen.
Nu weer in het hotel 11 uur en gaan maar weer vroeg slapen, morgen wel vroeg op!

Wist je trouwens dat:

*van de vele scooters je keelpijn krijgt, marc gaat zelfs een mondkapje kopen!!
* Marc niet meer rookt! Dus mondkapje is nodig:-)
*ze de afwas op straat doen in hele vieze bakjes
*Je op straat de beesten nog ziet die ze vervolgens daar slachten en bereiden
*de straten zijn vernoemd naar dingen bv kip, boedha, koffie, gedenktekens, zijde en per straat vaak alleen maar dat ding verkopen.
Ons hotel zit in de hennep straat (hoe Hollands), hier verkopen ze alleen maar stof en zijde.
*richard gister met een straat verkoopster op de foto moest en haar hoed op kreeg, daarna psychisch jeuk op zijn hoofd kreeg
*dat vanmorgen gelukkig weg was
*we hier welgeteld nog maar drie honden en een kat hebben gezien.
Katten vinden ze nl vies en hond eten ze op(alleen mannen, brengt geluk)
* Bo en Suus zich geen zorgen hoeven te maken, wij doen hier niet aan mee.
We hebben al genoeg geluk, we hebben nog 3 weken te gaan!!

• 14 Januari 2011 - 17:09

Annemieke & Jos :

Super leuk geschreven, heel leuk verhaal :) goed om te lezen dat jullie je zo vermaken. We zijn benieuwd naar de volgende update!!! Dikke kus van ons

• 14 Januari 2011 - 22:05

Mama En Papa:

heel leuk om jullie belevenissen te lezen.wij kijken al uit naar het volgende leuke verslag.elke dag even de computer aan hoor hebben we toch weer contact.bo gaat prima en de katten ook hoor.dikke kus en geniet pap en mam.

• 15 Januari 2011 - 09:14

Edwin En Hilda:

Hoi. Lijkt me vooral superdruk ginder. Heel leuk verhaal trouwens. We kijken uit naar jullie volgend verslag. Groetjes vanuit Antwerpen.

• 15 Januari 2011 - 12:18

Jan En Riet:

Harstikke leuk verhaal. Veel plezier verder.

• 15 Januari 2011 - 13:46

Yvonne Z:

Zo mannen dat was al gelijk een heel avontuur. Heerlijk om te lezen; goed geschreven ook. Lekker beeldend.
    De weetjes vind ik ook erg leuk. Blijven doen! Kuzzzzzzzzz